x تبلیغات
اخبار و رسانه

علت روشن نشدن مانیتور کامپیوتر ال جی

تعمیر مانیتور ال جی و علت بروز مشکلات را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. این مقاله کامل و جامع درباره خرابی های مانیتور LG و روش تعمیر آن توسط جاوید الکترونیک و خودتان را خواهیم گفت. LG یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید مانیتورهای کامپیوتری است. با این حال، مانیتورها همانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. تمام نکاتی که درباره مانیتور های ال ای دی (LED) و ال سی دی (LCD) ال جی لازم است بدانید را خواهیم گفت.

 

علت روشن نشدن مانیتور کامپیوتر ال جی


خرابی مانیتورهای ال جی
 

قبل از اینکه به راه‌حل‌ های تعمیر مانیتور های ال جی بپردازیم، لازم است که با خرابی های رایجی که در این نوع مانیتورها ممکن است رخ دهد آشنا شویم. برخی از این مشکلات عبارتند از:

عدم روشن شدن یا نمایش تصویر: این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله مشکل در منبع تغذیه، کابل تغذیه، یا خود مانیتور رخ دهد.
تصاویر شکسته یا چشمک زننده: این مشکل ممکن است به دلیل مشکل در کارت گرافیک، نرم‌افزار درایورها، یا خود صفحه نمایش مانیتور باشد.
مشکلات در تنظیم رنگ: ممکن است رنگ‌ها در مانیتور ال جی شما به طور نادرست نمایش داده شوند یا رنگ‌ها بیش از حد خنثی یا پررنگ باشند.


علت روشن نشدن مانیتور ال جی

اگر مانیتور ال جی شما روشن نمی‌شود یعنی چراغ آن روشن نمی شود یا به دنبال علت روشن نشدن مانیتور کامپیوتر ال جی هستید ، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

بررسی اتصالات برق: مطمئن شوید که کابل برق مانیتور به درستی به سیستم شما متصل شده باشد و منبع تغذیه برق را بررسی کنید. می توانید کابل برق یا پریز را عوض کنید.
بررسی کابل‌ها: اتصالات کابل‌های ویدیویی نیز باید درست باشند. مطمئن شوید که کابل HDMI یا VGA به درستی به مانیتور و کامپیوتر متصل شده باشد.
دکمه خاموش/روشن: در مرحله بعد سوئیچ روشن/خاموش مانیتور را تست کنید. در بعضی مواقع دکمه پاور خراب شده و مانیتور روشن نمی شود.
مشکل سخت افزار مانیتور: اگر با انجام مراحل بالا مشکل هنوز برطرف نشد، احتمال خرابی برد مانیتور ال جی وجود دارد. در این مرحله باید مانیتور  ال جی را به تعمیرکار متخصص بسپارید تا با تعمیر برد مشکل را برطرف کند.
روشن نشدن مانیتور ال جی مسئله ای پیچیده است، زیرا هیچ علائمی به ما نشان نمی دهد و برای تست آن باید مراحل بالا انجام شود.

عواملی که باعث روشن نشدن مانیتور ال جی می شوند
روشن نشدن مانیتور ال جی  می تواند به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در ادامه به تک تک این موارد خواهیم پرداخت:

فرسودگی قطعات: قطعات مانیتور مانند هر قطعه الکترونیکی به مرور ضعیف می شوند و باعث اختلال در عملکرد مانیتور می شوند. ما با استفاده صحیح می توانیم عمر قطعات را افزایش دهیم.

مانیتور ضربه خورده: گاهی اوقات مانیتور ها پس از ضربه دیگه روشن نمی شوند. در این صورت باید مانیتور توسط تکنسین باز شود و مورد بررسی قرار گیرد.

آب خوردگی مانیتور: عامل دیگری که باعث روشن نشدن مانیتور می شود ورود مایعات به داخل مانیتور است. در هنگام تمیز کردن مواظب باشید که آب به داخل مانیتور نفوذ نکند. با ورود مایعات به داخل مانیتور ال جی امکان تعمیر قطعات بسیار کم است و باید قطعه خراب کامل عوض شود.

نوسانات برق: یکی دیگر از عواملی که باعث روشن نشدن مانیتور ال جی می شود نوسانات برق است. با استفاده از یک محافظ برق خوب می توانید از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید. حتما برای تمام وسایل برقی از محافظ برق استفاده کنید.

با رعایت کردن موارد بالا می توانید از روشن نشدن مانیتور الجی جلوگیری کنید.

مشکلات سوسو زدن تصویر مانیتورهای LG

اگر تصاویر مانیتور ال جی شما سوسو میزند،قبل از تعمیر آن مراحل زیر را انجام دهید. با انجام مراحل زیر می‌توانید مشکل را برطرف کنید:

تنظیمات صفحه نمایش: در برخی موارد، ممکن است تنظیمات صفحه نمایش مانیتور به طور نادرست تنظیم شده باشد. می‌توانید تنظیمات را به حالت پیش‌فرض بازگردانید یا آنها را به صورت دستی تنظیم کنید.
به‌روزرسانی درایورها: ممکن است مشکل از نرم‌افزار درایورهای کارت گرافیک باشد. در این صورت، بهتر است درایورهای کارت گرافیک را به‌روزرسانی کنید.


تعویض کابل تصویر: گاهی خرابی در کابل های تصویر (VGA, HDMI) باعث سوسو زدن تصویر می شود. بهتر از مانیتور را با کابل دیگر امتحان کنید، سپس کابل جدید خریداری کنید. استفاده از کابل های بی کیفیت و فیک مشکلاتی برای تصویر مانیتور ال جی به وجود میاد.


اگر با انجام مراحل بالا مشکل حل نشده است، احتمال خرابی در قطعات مانیتور وجود دارد. بهتر است مانیتور ال جی را برای تعمیر به ما بسپارید تا با بررسی دقیق تر مشکل را برطرف کنیم.


مشکل در رنگ مانیتور LG
 

اگر رنگ‌ها در مانیتور ال جی شما به درستی نمایش داده نمی‌شوند، به چند دلیل بستگی دارد. در ادامه روش های تعمیر آن در منزل را توضیح خواهیم داد.

می‌توانید این راه‌حل‌ ها را امتحان کنید:

۱- تنظیم رنگ‌ها: بررسی کنید که رنگ‌ها به درستی تنظیم شده باشند. در اکثر مانیتور های الجی، امکان تنظیم رنگ‌ها وجود دارد. می‌توانید از منوی تنظیمات مانیتور استفاده کنید.-

۲- تغییر ورودی: از خروجی های دیگر مانیتور را امتحان کنید. به عنوان مثال اگر از ورودی VGA برای نمایش تصویر استفاده می کنید، آن را به HDMI تغییر دهید. البته اگر مانیتور و کارت گرافیک شما دارای خروجی دیگر می باشند.

۳- تعویض کابل تصویر: یکی دیگر از مراحلی که می توانید مشکل را برطرف کنید، تعویض کابل تصویر می باشد. یا می توانید مانیتور دیگری را با همین کابل امتحان کنید. با انجام این کار می توانید عیب یابی دقیقی داشته باشید.

۴- کالیبراسیون رنگ: می‌توانید از ابزارهای کالیبراسیون رنگ برای تنظیم بهینه رنگ‌ها استفاده کنید.

اگر با این روش‌ها نتوانستید مشکل را حل کنید، به احتمال زیاد ایراد از بخش داخلی مانیتور است. برای تعمیر مانیتور ال جی و برطرف کردن مشکلات آن با نمایندگی جاوید الکترونیک در تماس باشید.


راهنمایی‌های عمومی برای رفع مشکلات مانیتور

اگر هر مشکلی برای مانیتور ال جی اتفاق افتاد، بهتر است قبل از تعمیرات مانیتور ال جی، مراحل زیر را انجام دهید. با انجام این مراحل که کار ساده ای می باشند، می توانید مشکلات مانیتور ال جی را خودتان تعمیر و برطرف کنید.

تست اتصال و کابل‌ها: ابتدا مطمئن شوید که اتصالات و کابل‌های مانیتور صحیح و محکم هستند. بهتر است کابل ها را جدا کنید و سپس آنها را متصل کنید.

تنظیمات تصویر: بررسی کنید که تنظیمات تصویر مانیتور به درستی انجام شده باشد. بعضی از ایرادات با تنظیم مجدد مانیتور برطرف می شوند و نیاز به هزینه اضافی نیست.

به‌روزرسانی درایورها: مطمئن شوید که درایورهای مورد نیاز برای مانیتور شما به‌روزرسانی شده‌اند. در بعضی موارد مشکل از درایورها می باشد که با بروزرسانی می توانید مشکل را برطرف کنید.

تست با سیستم دیگر: مانیتور را به یک سیستم دیگر متصل کرده و ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. در صورتی که سیستم دیگر وجود نداشت می توانید سیستم را به تلویزیون متصل کنید.

تمیز کردن مانیتور: با استفاده از محلول مناسب، صفحه مانیتور را به طور دوره‌ای تمیز کنید. وجود گرد و خاک برای مانیتور مضرر است، زیرا باعث گرم شدن بیش از حد مانیتور می شود. همین موضوع یکی از علت های خراب شدن مانیتور است.

علت روشن نشدن مانیتور کامپیوتر

چرا مانیتور کامپیوتر روشن نمی شود؟

روشن نشدن مانیتور کامپیوتر، دلایل مختلفی دارد که در ادامه مطلب آنها را بررسی می کنیم. این مسئله گاهی مربوط به ایرادات سخت افزاری است و گاهی هم بروز مشکلات نرم افزاری را هشدار می دهد. این مشکل چندان رایج نیست؛ اما افراد زیادی از بروز آن شکایت دارند. معمولا روشن نشدن صفحه نمایش کامپیوتر، مشکلی نیست که برطرف نشود و می توان با اجرای روش هایی، آن را حل کرد.

با این حال اگر قطعات داخلی آسیب دیده باشند، نیاز به تعمیر مانیتور یا تعویض آنهاست. در ادامه ضمن بررسی دلایل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر، روش های برطرف کردن این مشکل را نیز معرفی می کنیم. اگر نیاز به خدمات تخصصی تر داشتید، با نمایندگی دل در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید تا همکاران ما، شما را راهنمایی کنند.


دلایل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر
 

ساده ترین دلیل روشن نشدن نمایشگر کامپیوتر، وصل نبودن دستگاه به برق یا خاموش بودن کلید پاور است. همچنین اگر کلید پاور درست کار نکند یا کابل ها ایراد داشته باشند، ممکن است نمایشگر روشن نشود. خرابی برد پاور، عامل دیگری است که مانع از روشن شدن مانیتور می شود.

همچنین در صورتی که واحد منبع تغذیه رایانه یا PSU ایراد داشته باشد، امکان روشن نشدن صفحه نمایش هم وجود دارد. به هم ریختن تنظیمات نور نمایشگر، خرابی کارت گرافیک و آسیب دیدگی مادربرد و رم هم عوامل دیگری هستند که باعث روشن نشدن مانیتور می شوند.

راهکارهای حل مشکل روشن نشدن صفحه نمایش کامپیوتر

کارشناسان تعمیر مانیتور دل، به کاربران توصیه می کنند که پیش از هر کاری، مطمئن شوند نمایشگر روشن نیست! گاهی کلید پاور درست کار نکرده و یا اتصالات و کابل ها شل هستند. در این صورت مانیتور ایرادی ندارد و روشن نشدن آن مربوط به عوامل مذکور است. بنابراین پیش از هرگونه اقدامی برای رفع مشکل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر، این موارد را بررسی کنید.

بررسی پریز برق
 

اگر نمایشگر رایانه شما روشن نمی شود، بد نیست سری به پریز برق بزنید. ممکن است پریز یا محافظ ایراد داشته باشند و برق به دستگاه نرسد. برای اطمینان از این مسئله، بهتر است مانیتور را به پریز برق دوم وصل کنید. اگر مشکل حل نشد، ایراد از خود مانیتور است و باید سراغ راهکارهای بعدی بروید.


بررسی و اصلاح تنظیمات نور
 

گاهی علت روشن نشدن مانیتور کامپیوتر، ناشی از به هم ریختن تنظیمات نور است. درواقع مانیتور روشن می شود، اما نور صفحه آن کافی نیست؛ به همین دلیل کاربران تصور می کنند که نمایشگر اصلا روشن نشده است. البته بررسی تنظیمات در این شرایط کار دشواری است! لذا بهتر است برای عیب یابی دقیق تر، از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

بررسی و رفع مشکلات کامپیوتر
 

مشکلات رایانه و کیس هم می توانند موجب روشن نشدن مانیتور کامپیوتر شوند. برای اطمینان از این مورد، مانیتور را به یک رایانه دیگر وصل کنید. اگر نمایشگر در سیستم دوم روشن شد، یعنی باید به فکر تعمیر کامپیوتر دل و اجزای آن باشید. در غیر این صورت، ایراد از خود مانیتور بوده و نیاز به عیب یابی و تعمیر تخصصی آن است. گاهی با تعمیر یا تعویض مادربرد، کارت گرافیک و یا رم کامپیوتر، مشکل حل شده و مانیتور بدون ایراد روشن می شود.

تعمیر منبع تغذیه مانیتور
 

گاهی باید برای حل مشکل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر، منبع تغذیه آن را بررسی کرده و در صورت نیاز این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید. البته این کار تخصصی است و حتما باید توسط تعمیرکاران ماهر انجام شود.

 

منبع: ziba.farsiblog.com

صفحه قبل 1 صفحه بعد